måndag 15 november 2010

Måndag....

Så var det måndag igen... hemskt vad dagarna går fort,
idag är min första o enda lediga dag efter att ha avslutat
en 3dagars jobbhelg.Konstigt nog känns det alltid som
det finns hur mycket som helst att göra just denna dag...
tvätta.. "plocka undan"..handla ... listan kan bli hur lång
som helst.. men egentligen skulle man ju bara vila för det
här blir ju min "helg dag"....
men det det finns det inte tid för i det här huset i alla fall,
tvättmaskinen snurrar ,  Emilia o jag har gjort ler ormar,
varit i skogen o plockat ris o köpt saffran för nu står
det lussebulle bak på tur.......

Tids optimist som man är tänkte jag mig hinna knåpa
ihopa en liten krans till min lilla "docka" oxå....

Önskar er alla en bra start på denna veckan

Kram T

Inga kommentarer: